Digimarkkinoinnin sanasto
| | | | | | |

Digimarkkinoinnin sanasto

Digimarkkinointi on täynnä erilaisia termejä, lyhenteitä ja vieraskielisiä sanoja. Mitä tarkoittaakaan PPC, SEM, CPM tai engagement rate? Tarkista tästä keskeisimmät somemarkkinoinnin, hakukonemarkkinoinnin ja vaikuttajamarkkinoinnin termit. Hakukonemarkkinointi Hakukonemarkkinointi (SEM = Search Engine Marketing) tarkoittaa hakukoneiden kautta tehtävää markkinointia, joka voidaan jakaa orgaaniseen hakukoneoptimointiin (SEO) ja maksettuun hakukonemainontaan (SEM). Hakusanat, joita käyttäjät syöttävät hakukoneisiin ja joihin markkinoijat…

Parhaat keinot henkilöbrändin rakentamiseen
| | | | | | |

Parhaat keinot henkilöbrändin rakentamiseen

Henkilöbrändi tarkoittaa yksinkertaistettuna henkilön mainetta. Meillä kaikilla on sellainen. Joillain se on vahvempi, joillain heikommin tunnistettavissa, mutta kaikilla se kuitenkin on. Henkilöbrändiä voi kuvata tapana, jolla sinusta puhutaan kun et ole paikalla. Henkilöbrändäyksessä pätevät samat yleispiirteet kuin tuotteen tai yrityksen brändäämisessäkin. Se on pitkäjänteistä työtä, jossa muutokset tapahtuvat pikkuhiljaa. Ihanteellisessa tilanteessa henkilöbrändi vastaa totuutta. Se…

Muistilista vaikuttajamarkkinointiin – 5 tärkeintä seikkaa mainostajalle
| | |

Muistilista vaikuttajamarkkinointiin – 5 tärkeintä seikkaa mainostajalle

Vaikuttajamarkkinointi on tätä päivää ja erinomainen keino markkinoida etenkin kuluttajille, mutta nykyään myös B2B-puoli tunnistaa vaikuttajamarkkinoinnin hyödyt. Kummassakin tapauksessa pätee samat perusasiat, joista listasin 5 tärkeintä. Valitse huolella somevaikuttaja, jonka kanssa ryhdyt yhteistyöhön. Tarkista että kohderyhmänne ja arvonne kohtaavat ja että vaikuttaja on aidosti kiinnostunut brändistäsi ja seisoo mielellään sen takana. Vaikuttaja tietää parhaiten mikä…

Miten löydän brändilleni sopivan somevaikuttajan?
| | | | | | |

Miten löydän brändilleni sopivan somevaikuttajan?

Kun tehdään vaikuttajamarkkinointia on erittäin tärkeää löytää brändille sopiva somevaikuttaja. Mistä sitten tietää kuka on sopiva? Ota huomioon ainakin seuraavat seikat. Tarkista ainakin että vaikuttajan yleisö sopii kohderyhmääsi. Kokenut ja ammattimainen somevaikuttaja osaa kertoa yleisöstään ja lähettää mielellään mediakortin, josta näet kaiken tarvittavan somevaikuttajan kanavista, yleisöstä ja avainsanoista. Seuraajamääriä tärkeämpää on yleisön sitoutumisprosentti, reaktioiden määrä…

Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyt mainostajalle
| | | | | | | |

Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyt mainostajalle

Markkinointi on siirtynyt jo hyvän aikaa digiin ja someen, eli sinne missä ihmiset nykypäivänä viettävät aikaa. On aina tehokkaampaa mainostaa omaa tuotettaan tai palveluaan myös toisten suulla. Siihen paras keino on vaikuttajamarkkinointi. Yleisin tapa tehdä vaikuttajamarkkinointia on sisältöyhteistyö, jossa vaikuttaja kertoo mainostajan tuotteesta tai palvelusta omin sanoin omilla kanavillaan. Hyvin toteutettu vaikuttajamarkkinointi on uskottavaa ja…

Get SoMe Help – Someapua tarjolla!
| | | | | | | |

Get SoMe Help – Someapua tarjolla!

Get SoMe Help tarjoaa nimensä mukaisesti sosiaalisen median palveluja. Mitä sosiaalisen median palvelut sitten tarkoittavat? Minkälaisissa asioissa voimme auttaa? Tässä on tyypillisiä esimerkkejä siitä mitä teemme somen parissa. Sosiaalisen median palvelut: Sisällöntuotanto sosiaaliseen mediaan. Tekstit, kuvat, videot sekä niiden julkaiseminen sosiaaliseen mediaan. Yksittäisistä sisällöistä (esim. laadukkaat videosisällöt someen) kokonaisvaltaiseen hyvin suunniteltuun sisällöntuotantoon asiakkaan kaikille somekanaville….

Näy kohderyhmällesi digissä
| | | |

Näy kohderyhmällesi digissä

Miten tavoittaa juuri oikea kohderyhmä verkossa? Miten valita somekanavat, joilla näkyä ja mitä se hakukonemarkkinointi nyt tarkoittikaan? Pitääkö sitäkin osata tehdä? Digimarkkinoinnin suurin etu on se, että mainonnan kohdentaminen on helppoa, tai ainakin ylipäätään mahdollista. Maksetut somemainokset ja hakusanamainokset voi määrätä näkymään juuri omalle kohderyhmälle. Ei tarvitse, eikä yleensä kannatakaan, tavoittaa kaikkia maailman ihmisiä. Tai…

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?
| | | | |

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi on trendikästä, tehokasta ja tuloksellista. On aina tehokkaampaa puhua omasta tuotteestaan tai palvelustaan myös jonkun toisen suulla kuin omallaan. Kun löydät somevaikuttajan, jonka kohderyhmä on samanlainen kuin omasi, ja olette muutenkin sopiva match, vain taivas on rajana yhteistyön muodoille. Vaikuttajamarkkinoinnissa somevaikuttaja kertoo omin sanoin tuotteistasi tai palveluistasi yleisölleen. Somevaikuttajilla on yleisö, joka on kiinnostunut…

Mitä Get SoMe Help on tehnyt vuoden 2022 aikana?
| | | | | | | |

Mitä Get SoMe Help on tehnyt vuoden 2022 aikana?

Pysähdyin pohtimaan minkälaisia työtehtäviä kuluvaan vuoteen on kuulunut eniten. Get SoMe Help tarjoaa yhteistyökumppaneineen monenlaista digipalvelua, mutta on havaittavissa selkeitä trendejä, joille on eniten kysyntää. Tällaisten asioiden parissa minä Martina olen puuhastellut eniten vuonna 2022: Sisällöntuotanto. Artikkeleista somesisältöihin. Nykyään kysytään paljon myös videomateriaalia, jota tuotan myös tosi mielelläni someen. Maksetut somemainokset. Sekä mainosten toteuttaminen avaimet…

Miten tienata somella?
| | | | | | | | |

Miten tienata somella?

Miten tulla somevaikuttajaksi? Miten päästä alkuun brändin kaupallistamisen kanssa? Miten ottaa sosiaalinen media haltuun ja tienata sillä? Oma tarinani alkoi tavallaan vahingossa. Kun perustin blogini Tasty Travelissimon (ent. Keltaisessa keittiössä) vuonna 2008 oli bloggaamisella tienaaminen utopistinen ajatus. Kyseessä oli vain ja ainoastaan kiva pieni harrastus. Pikkuhiljaa aloin kuitenkin solmia yhteistyösopimuksia kun yritysten edustajat huomasivat blogien…